lunes, 24 de febrero de 2014

Operación Padre Galo




A mi Jordi Evole nun m’engañó. Non, nun ye que sía más llistu que nadie, ye qu’ayeri nun taba delantre de la tele a eses hores. Sicasí, vilo depués y pueo dicir que me parez un exerciciu periodísticu bien prestosu. Y sí, digo periodísticu, porque’l documental valió pa recordanos que tovía poco sabemos de lo qu’hai detrás del 23-F y, como’l mesmu Evole esplicó al final, pa abrir el debate sobre como aceptamos como única verdá lo que cuenten los medios de comunicación. Ye dalgo que yá fixera munchos años enantes Orson Welles, cuando amedranó a la población d’EE UU al traviés de les ondes al anunciar que los marcianos invadíen la tierra y que la humanidá peligraba.

Precisamente, güei son munchos los medios de comunicación que falen de qu’Evole quixo xugar a ser Welles, anque él diz que se basó nel documental Operación Lluna, qu’especulaba cola posibilidá de que la llegada del home a la Lluna nel Apolo 11 fora un engañu encargáu pol entós presidente Richard Nixon, y que les imaxes del fechu foren rodaes nun estudiu por Stanley Kubrick, quien daquella rodaba 2001, Una Odisea nel Espaciu. Con too, nun foi la única obra basada nel esperimentu de Welles. Mesmamente, los catalanes –tan humildes ellos- yá salieron a recordar que foron los primeros n’usar el formatu nel Estáu.

Otra manera, una de les bromes que más repercusión tuvo foi la que fixo la televisión valona, RTBF, que nel 2006 punxo a Europa n’alerta cuando interrumpió la so programación con un parte especial qu’anunció que’l Parllamentu de Flandes acababa de votar la so independencia. En realidá yera un programa preparáu col que los directivos de la canal quixeron abrir el debate sobre la situación política del país. Depués de media hora d’emisión y de la petición de la ministra de Comunicación de la Comunidá Francófona, RTBF decidió poner un rótulu en pantalla qu’esclarió que se trataba d’una ficción. Con too, la central telefónica de la cadena yá colapsara, la mayoría d’embaxades en Bruxeles llamaran a les capitales y el director de RTBF  acabó dimitiendo.

Per otru llau, nun ye la primer vez que LaSexta fai un xuegu asina. Nel 2008, la cadena emitió ¡Viva la República!, una documental ucrónicu que recrea la historia d’España dende la victoria de los republicanos na Guerra Civil. Nesi sentíu, son munchos los falsos documentales que xueguen cola historia, como C.S.A.: The Confederate States of America, que fala de cómo sería EEUU si los confederaos ganaren la Guerra de Secesión. Igual dalgún día daquién s’anima a facer un documental sobre cómo sería'l nuestru país si los proyectos rexonalistes de primeros del sieglos XX trunfaren, sobre’l complot del RIDEA pa ocultar los diarios secretos del Padre Galo, sobre’l trunfu de la República d’Obreros y Campesinos d’Asturies énte les tropes franquistes… Igual hasta dalgún día la TPA sorprende interrumpiendo la programación anunciando que’l Tribunal d’Estrasburgu acaba de condenar al Gobiernu d’Asturies por crímenes culturales contra la humanidá… Igual…

No hay comentarios.:

Publicar un comentario